Vďaka šikovnému systému sme vymenili chaos za efektívne a úsporné riešenia

2018-12-17 12:33:00

Pôvodne malá rodinná firma zo Slovenska, Accace, riešila chaotické HR procesy vo firme, ktoré pri nábore nových členov nemali jednotný systém. Produkt Nalgoo ATS im zefektívnil a zjednodušil prácu natoľko, že ho chcú zaviesť aj do ďalších európskych pobočiek, dokonca ponúknuť svojim klientom.

„Nalgoo Applicant Tracking System funkcionalitou predbehol dobu! Zo strany Nalgoo tímu zase oceňujem pro-klientský prístup. Spoluprácu s Nalgoo a prácu so systémom môžem len odporučiť,“ vyjadrila sa Laura Zikmundová, Group HR Manager spoločnosti Accace Slovakia.

Rodinná firma zo Slovenska expanduje so Európy

Hlavným poslaním spoločnosti založenej na Slovensku je poskytovať daňové a právne poradenstvo či outsourcing mzdovej agendy. Ďalším z cieľov Accace je odbremeňovať HR tímy od administratívy spracovávaním HR agendy a pomáhať zákazníkom pri nábore na finančné pozície. 

Kedysi malá rodinná firmička dnes neustále napreduje a rastie a má potenciál dostať sa na úroveň V4 (Veľká auditorská štvorka). Hoci má v súčasnosti už viac než 400 zamestnancov v trinástich krajinách Európy, zachovala si rodinnú atmosféru a stále sa jej darí odlíšiť od konkurencie aj vďaka ľudskému prístupu nielen k zákazníkom, ale i zamestnancom. 

Siahli po digitálnom riešení

Chaos ich inšpiroval k výmene systému Accace a jej zamestnanci sa riadia filozofiou, že produktivita práce je základ. S tým súvisí aj ich pozitívny vzťah k inováciám, technologickým novinkám a rôznym toolom, ktoré robia ich prácu efektívnejšou. Tak sa vyhnú  stereotypom a nude. Zamestnanci uprednostňujú efektivitu v HR procesoch. Niekdajší chaos, spôsobený ručným nahadzovaním informácií do rôznych systémov, prehrabávaním sa v životopisoch či používaním zastaraných systémov, im prácu neuľahčoval. Preto sa rozhodli dať zelenú “digitálnej revolúcii v HR”.

Interné HR procesy sa  digitalizovali a automatizovali

Vo vnútri firmy používali zamestnanci vyše 10 rokov zabehnutý intranet vyvinutý externou firmou. Prispôsobený firemným potrebám Accace s vlastnou databázou zamestnancov aj klientov systém slúžil na komunikáciu, uschovávanie dokumentov a podobne. Dnes však už dávno požiadavky firmy nespĺňa.

Nastal čas zmeniť komunikáciu nielen so zamestnancami, ale i s potenciálnymi kandidátmi.

Prečo?

  • Systém, ktorý  zamestnanci Accace využívali, sa stával zastaraným.
  • Aktívne sa nikdy nevyužíval na nábor zamestnancov.
  • Jediný nástroj, ktorý slúžil na nábor nových zamestnancov, bolo publikovanie ponúk na job portáloch a vlastnej webstránke.
  • Nástroj, prostredníctvom ktorého sa komunikovalo s kandidátmi, nebol vyhovujúci, dokonca v Accace postupne prešli späť k papierovej metóde. Stratil sa systém, poriadok.

Technologicky náročný produkt oslovil

Ako zistiť, ktorí kandidáti alebo už zamestnanci sa kedy hlásili na konkrétnu pozíciu bez ručného prehrabávania sa v papieroch či Excel tabuľkách? A ako mať prehľad o tom, kto naposledy komunikoval s nevyhovujúcim kandidátom, ktorého by  chceli v Accace osloviť na novootvorenú pozíciu? Odpoveď bola jednoduchá. Systém. Ten správny systém, ktorý budú zamestnanci používať a budú ho používať radi.

„Hoci v Accace milujeme nové technológie, sme relatívne skeptickí voči riešeniam, ktoré sú na trhu ešte pomerne krátko. Avšak, keď sme narazili na Nalgoo ATS, náš názor sa zmenil. Už pri prvej prezentácii produktu sme nechceli veriť, že na trhu existujú takéto progresívne riešenia. Oslovilo nás, že mladá firma vybudovala za pomerne krátky čas technologicky tak náročný produkt.”

Čo zamestnanec, to iný systém

Firma, kde neustále pribúdajú noví zamestnanci a kde mal každý zamestnanec vždy na svoju HR agendu vlastný systém, vlastnú databázu, sa často ocitla v chaotických situáciách. Zamestnanci sa tak mnohokrát stretávali s problémom, ako identifikovať a filtrovať kandidátov bez toho, aby musela informácia prechádzať cez desiatky ľudí.

Nepretržitý tok informácií a rýchlejšia  komunikácia
Nasadeniu Nalgoo predchádzala snaha vytvoriť vlastný nástroj na manažment HR agendy. Avšak bezúspešne. Firma Accace absolvovala množstvo stretnutí, kde mala možnosť spoznať systémy založené na podobnom princípe, ani jedno sa však nepribližovalo k tomu, čo naozaj potrebovali. „Napriek tomu, že sme riešenie na zefektívnenie náboru zamestnancov aktívne nevyhľadávali, boli sme veľmi radi, keď sme sa zoznámili s Nalgoo ATS. Už prvá prezentácia vyvolala dobrý dojem. Prvá značná výhoda pre nás je, že Nalgoo je prepojené s job portálmi, ktoré využívame na inzerovanie ponúk. Ďalším plusom je, že celú funkcionalitu môžeme testovať, Nalgoo neustále svoje riešenie inovuje. Na platforme pribúdajú nové moduly aj na základe našich potrieb a požiadaviek. Je pozitívne byť súčasťou vývoja od začiatku,“ tvrdí Laura Zikmundová zo spoločnosti Accace.

„Nalgoo ATS je na vysokej úrovni, čo sa týka funkcionality. Miestami by som to prirovnala k sci-fi :-). Vidíme, že riešenie je stále viac a viac prepracovanejšie, no cena sa napriek tomu nemení. A hoci systém vyvíja mladá firma, jej tím tvoria odborníci, ktorí sa v oblasti HR pohybujú už mnohé roky.”

Aké reálne výhody priniesol spoločnosti Accace polrok používania Nalgoo ATS?

  • Jednoduchšiu komunikáciu medzi zamestnancami a firmou s kandidátmi.
  • Mnoho ušetreného času - elimináciu manuálneho nahadzovania či prepisovania informácií.
  • Kompletne pokrytý recruitment s prehľadom všetkých kandidátov v Accace - nie je potreba iných toolov v tejto oblasti.
  • Výraznú podporu employer brandingu.
  • Prispôsobenie sa company brandingu spoločnosti.
  • Možnosť nahrávať dáta do systému aj spätne (historické dáta).
  • E-mail templaty, ktoré šetria množstvo času a energie.
  • Dáta sú konečne v 100 % bezpečí.

„Najviac ma teší, že pri práci s Nalgoo vidím, že ho nevytvorili stroje, ale ľudia. Všetko, čo potrebujem nájsť, mám hneď poruke, k požadovanej informácií sa dostanem po troch preklikoch. Jednoducho, nemusím stále premýšľať, kam kliknúť, tlačidlá sú vždy na správnych miestach. Toto mi chýba vo väčšine riešení. Že sa nemyslí na ľudí a v danom toole sa ťažko orientuje. Aj vďaka tomuto sme sa s Nalgoo ATS naučili pracovať veľmi rýchlo,“ pochvaľuje si Laura Zikmundová. „Keď mi pri práci napadne čokoľvek, čo by sa do systému dalo pridať, Nalgoo tím mi vždy vyjde v ústrety. Taký pro-klientský prístup som ešte nikdy nezažila. Keď povedia, že sa niečo dá spraviť/doplniť/prerobiť, naozaj to ide nielen teoreticky, ale aj prakticky. A dokonca hneď pri najnovšom release.”

Radi by sme systém posunuli aj našim klientom

Mnoho malých a stredne veľkých firiem míňa zbytočne veľa peňazí na personálne agentúry. „Doposiaľ sme nemali lepšieho dodávateľa ako Nalgoo. V tomto produkte vidím obrovský potenciál, a preto si myslím, že by ho dokázali oceniť aj naši klienti. Toto je niečo, na čo sa chcem zamerať v najbližšej budúcnosti,“ prezradila plány HR manažérka firmy.

Čo sa týka konkrétnej funkcionality, v blízkej budúcnosti by sa v Accace radi viac ponorili do dizajnovania a publikovania pozícii v N-gate platforme, ktorá je súčasťou Nalgoo ATS. Prepojenie s Outlook či Gmail e-mailom považujú tiež za veľké plus, ktorému sa plánujú venovať detailnejšie.

Postupne plánuje spoločnosť prezentovať Nalgoo i pobočkám v ostatných krajinách, kde pôsobí. „Celkovo hodnotím používanie Nalgoo ATS viac než pozitívne. Odporúčam ho určite nielen HR-istom, ale aj hocikomu, kto si chce zjednodušiť prácu.” 

Autor:  Ms. Strixy