Recruiter na home office? So správnou technológiou budete ešte produktívnejší

2020-10-19 15:06:00

Ako udržať ľudí motivovaných mimo ruchu kancelárie? Ako zabezpečiť vzájomnú komunikáciu recruiterov a ako ich motivovať, keď šéf nie je prítomný? Toto boli problémy, kvôli ktorým nebol home office medzi recruitermi donedávna veľmi populárny. Posledné prieskumy tieto obavy vyvrátili. Navyše, dostupné smart technológie zabezpečia recruiterovi plnohodnotné pracovné podmienky takmer hocikde.

 

Čísla hovoria o home office jasne. Z prieskumu portálu Platy.sk z apríla 2020 vyplýva, že takmer 60 %  respondentov počas home office pracuje rovnako alebo je dokonca produktívnejších ako na pracovisku. Vedci zo Stanfordu prišli v roku 2014 na to, že výkon skúmanej skupiny stúpol počas home officu o 13 %. V priebehu 9-mesačného prieskumu venovali pozorovaní zamestnanci práci o 9 % viac času. Robili si kratšie prestávky a brávali si menej voľna, keďže boli zdravší.

Skombinujte dostupné smart technológie s niekoľkými užitočnými radami a šéf vás bude na home office posielať oveľa častejšie.

 

1. Vytvorte si „home-made“ office

Kedysi stačili na prácu recruitera Žlté stránky a telefón. V podstate je to dnes „len o trochu“ sofistikovanejšie. K dočasnému fungovaniu v domácom prostredí stačí notebook, internetové pripojenie, mobil a ideálne digitálna platforma, ktorá vám uľahčuje každodennú agendu, poskytuje arzenál vhodných kandidátov a jedným klikom môžete napríklad publikovať inzerát na pracovnom portáli. Dôležité je určiť si priestor, v ktorom budete pracovať, nebude vás nikto a nič rušiť a budete sa tu môcť plne koncentrovať na výkon. Odporúčame svetlú miestnosť s oknom, čerstvým vzduchom a pohodlným sedením za stolom.

 

2. Nastavte si pracovný čas, ktorý vám vyhovuje

Skoncentrujte svoj pracovný výkon do ohraničeného časového rámca. V opačnom prípade sa vám pracovný čas pozvoľna roztiahne s menšími prestávkami až do večera. Maximálne sa sústreďte na aktuálnu úlohu a motivujte sa čiastkovými cieľmi. Po každej splnenej úlohe sa odmeňte napríklad šálkou kávy, ovocím, cigaretou alebo rýchlym prescrollovaním najnovších správ. Úprimne, v office prácu prerušujeme častejšie bez toho, aby sme si to uvedomovali.

 

3. Dohodnite si pravidlá a podmienky so šéfom

Získajte si dôveru šéfa. Ukážte mu, že ste motivovaní bez ohľadu na to, odkiaľ pracujete. Dohodnite sa, že vám bude k dispozícii, keď budete potrebovať jeho názor či súhlas pri kľúčových rozhodnutiach. Smart systém s cloudom je podmienkou, aby ste mohli plnohodnotne pracovať so všetkými potrebnými dátami, vyhodnocovať ich a komunikovať s kandidátmi. Šéf rozhodne ocení, ak bude môcť cez systém monitorovať vašu aktivitu.

 

4. Komunikujte na pravidelnej báze

Počas dlhšie trvajúceho home officu sa môžu recruiteri cítiť separovaní a chýba im práve sociálny kontakt a pocit súdržnosti s tímom. Kvalitná video technológia je kľúčová nielen pre komunikáciu v tíme, ale aj pre video pohovory s kandidátmi. Na video meetingy môžete využiť napríklad Zoom, Teams . Na video pohovory napríklad VidAssess, ktorý pomáha hodnotiť kandidátov bez predsudkov.

 

5. Používajte náborové smart aplikácie

Svoje databázy kandidátov tak máte stále so sebou. Jedným kliknutím ich vyselektujete podľa preferencií, odpovede im posielate automatizovane. Intuitívne digitálne platformy zefektívňujú prácu, pomáhajú jednoduchšie vyhodnocovať vybrané dáta a zároveň budovať branding firmy. Hlavne búrajú bariéry, vďaka čomu môžete pracovať z domu bez toho, aby váš hiring utrpel na kvalite.

 

Autor: Adriana Blahová